Schemat, który powtarzasz w każdej pracy

Przypadki doradcy zawodowego

  • Czy spotykają Cię w kolejnych pracach te same lub podobne sytuacje?
  • Czy zawsze  ludzie są wredni lub szef się czepia?
  • I nic Ci nie pomoże, gdy znajdujesz nową pracę – wszędzie jest tak samo!

I będzie, dopóki czegoś nie zrobisz…

doradca zawodowy warszawa online praca zmiana zachowania asertywnoscDzisiejszy tekst wszystkim, którzy czują, że w ich pracy jest coś nie w porządku, ze dają się wykorzystywać w pracy, że nie umieją zawalczyć o swoje.

Opowiada Agnieszka, księgowa:

Ze mną jest chyba coś nie tak. Zacznę od tego, że pracę zmieniam średnio co 2 lata. Sama tego nie zauważyłam, dopiero na rozmowie kwalifikacyjnej do jednej  firm pani prowadząca rekrutację mnie o to spytała, a ja przejrzałam na oczy.

Jest tak:  Aplikuję, dostaję się do pracy, a w pracy daje z siebie 200% normy. Po około roku firma jest ze mnie bardzo zadowolona i dodaje mi  więcej obowiązków. Zaczynam się nie wyrabiać, więc siedzę po nocach. Jestem coraz bardziej sfrustrowana, ale w pracy wszystko wygląda ok. Kolejne pochwały i kolejne obowiązki – a pensja ta sama, oczywiście, bo przecież tak mi świetnie wszystko w pracy idzie i na pewno sobie poradzę. I radzę sobie –  kosztem snu, bycia z rodziną, większego stresu.

Ale po 2 mniej więcej latach mam dość takiego traktowania mnie jako głupiej, która robi więcej niż wszyscy, ale za te same pieniądze. I wybucham. Ostro, z płaczem i oskarżeniami. A oni? Wytrzeszczają oczy, że mam fochy. Bo przecież wszystko było w porządku do tej pory!

I wtedy ja, nie znosząc tej hipokryzji, z hukiem się zwalniam. I oddycham. I zaczynam szukać nowej pracy. A w tej nowej wszystko się powtarza! Czy to ludzie są podli, czy ja coś robię nie tak? Pewnie ja, tylko co? I jak to zmienić?

Porada doradcy zawodowego:

Agnieszka opisała emocjonalnie swoją zawodową historię, przejrzałam jej CV, zadałam jeszcze kilka pytań…

i nauczyłam, jak się zachowywać, żeby takie sytuacje się nie powtarzały.

Sprawa jest prosta jeśli chodzi o zidentyfikowanie niechcianego schematu zachowania, ale trudna, jeśli chodzi o jego zmianę.

Agnieszka zmieniła pracę (dobrze jest zaczynać być „nowym sobą” w takim środowisku, które Cię jeszcze nie zna). Zamieniła stare zachowania na nowe, które uczą jej szefów i kolegów z pracy, jak mają ją traktować. Te stare schematy nie chciały tak łatwo odpuścić, ale wkrótce Agnieszka przekonała się, że nowe zachowania przynoszą jej korzyści.

I w nowej pracy wszystko już jest dobrze :-)

W czym wg Ciebie tkwi błąd Agnieszki?

 

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

awans

 

 

 

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Doradca Zawodowy Warszawa Skype / online - doradztwo zawodowe, Jak Awansować?, Jak dbać o Wizerunek Zawodowy?, Problemy w pracy, Prywatny Gabinet Doradcy Zawodowego, Przepis na udane życie zawodowe, Rozwój Zawodowy I Osobisty, Stanowczość i Pewność Siebie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Schemat, który powtarzasz w każdej pracy

  1. Krzysztof pisze:

    Jaki błąd? Żaden. Zmiana pracy po 2 latach jest czymś normalnym a nawet zdrowym – poszerza nasze horyzonty, poznajemy nowych ludzi, podnosi płacę (łatwiej wynegocjować wyższą stawkę na rozmowę kwalifikacyjnej niż na rozmowie o podwyżkę)

Skomentuj

