Coraz więcej osób, które się pogubiły w życiu

Ale do czego jest doradca zawodowy?

doradca kariey warszawa zawodowyPani Marzena, lat 30, pracuje od 4 lat w korporacji. Praca nie daje jej satysfakcji, dlatego zjawiła się u mnie. Jak mówi, próbowała sama rozwiązać swój problem, ale stwierdziła, że nie jest obiektywna i chce, by ktoś stojący z boku jej doradził. Ok, od tego jestem :-)

Zadałam kilka zwykłych pytań i już wiedziałam; to ten przypadek, kiedy człowiek uczy się, bo tak wymagali rodzice. Jeśli ktoś jest na tyle zdolny, ze wszystko przychodzi mu raczej bez trudu i ma same dobre oceny.

„Geniusz, po prostu geniusz” – jak mawiają w „Ranczu”.

Wszyscy zadowoleni i szczęśliwi: rodzice, bo pociecha wybitna i grzeczna i posłuszna, a dziecko (a potem młodzież) dumna z siebie.

Do czasu.

Niestety jest jeden minus, chociaż w takcie nauki go nie widać. Osoba zdolna zwykle mało się and sobą zastanawia, nad tym, co by chciała robić, komu pomagać, co osiągnąć. Niby się to przewija w rodzinnych i szkolnych rozmowach, ale jest to poziom abstrakcyjny – szczególnie dla młodego człowieka, od którego w życiu wymagano tylko tyle, żeby się uczył.

Teoretyczne zwykle studia znów są wypełnianiem poleceń, praca – wykonywanie poleceń służbowych. Dokąd starcza tej pokory i spełniania cudzych żądań?

Pojawiają się nieznośne pytania:

  • Gdzie jestem ja i moje dążenia?
  • Czemu mam robić to wszystko, przecież wcale mnie to nie interesuje, czuję, że tracę czas i się nie rozwijam?

Tama pęka gdzieś właśnie około 30 roku życia.

Zadawane przeze mnie Marzenie pytania, np. :

  • Co chcesz w życiu osiągnąć?
  • Jak ma wyglądać Twoje życie za 10 lat?
  • (i jeszcze kilkanaście innych)

zmusiły Ją do myślenia o tym, że jest odpowiedzialna za swoje życiowe wybory. Do tej pory tego nie robiła przyzwyczajona, że ma słuchać mądrzejszych od siebie.

Bez ukierunkowania i starania Twoje życie  może się ono potoczyć zupełnie przypadkowo.

 – Ale w jakim kierunku ma się ono potoczyć, żebym miała jak najwięcej satysfakcji? – zapytała Marzena.

Moje pytania badają kierunek rozwoju, zainteresowania, wartości. Dzięki odpowiedziom sprecyzowałam predyspozycje, jakie ma Marzena.  Z kilkudziesięciu zawodów / stanowisk interesujących dla niej wybraliśmy kilka powiązanych. Potem nakreślimy szczegółowo ścieżkę kariery i zaczęła się następna część:

Jak przejść z obecnej korporacji do mniejszej firmy na kierownicze stanowisko, niestety  bez formalnego doświadczenia w zarządzaniu?

No, i to jest prawdziwe wyzwanie!

Ale nie zdradzam tajemnic warsztatu. W każdym razie Marzena z zapałem realizuje swój cel, bo wie już, co chce w życiu robić.

Napisała:

Dziękuję Ci za dzisiejsza rozmowę. Bardzo jest trudno znaleźć osobę, której tak zależy na drugim człowieku, ja przynajmniej pierwszy raz się spotkałam z takim zainteresowaniem autentycznym ze strony profesjonalisty. Jakbym dostała skrzydeł po wyjściu od Ciebie. Zobaczyłam swoja przyszłość jaśniej,  światełko w tunelu i już wzięłam się do roboty, zresztą widać, że 2.00 w nocy, a ja kreślę plany i na fali uniesienia pisze do Ciebie. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. Marzena

Ja tez po takim liście dostałam skrzydeł. No i to jest właśnie sensem mojego życia – pomaganie innym w odkryciu ich drogi życia.

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

Masz pytanie? Pytaj!

awans

 

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Doradca Zawodowy Warszawa Skype / online - doradztwo zawodowe, gdzie szukać pracy, Jak zaplanować swoją karierę?, Jaki zawód wybrać?, Pomoc w szukaniu pracy, Pomoc w znalezieniu pracy, Prywatny Gabinet Doradcy Zawodowego, Przepis na udane życie zawodowe, Rozwój Zawodowy I Osobisty, W czym jesteś dobry?. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Coraz więcej osób, które się pogubiły w życiu

  1. Jan Kowalski pisze:

    To chyba nie osób coraz więcej, bo pewnie nigdy ich nie brakowało. Tylko więcej takich, którzy odważyli się do tego przyznać.

Skomentuj

