Czy jesteś produktem markowym?

Okiem doradcy zawodowego:

Czy jesteś produktem markowym?

marka własna pracownika autopromocjaSzukasz pracy bądź chcesz zmienić obecną, a w Twoich myślach krążą określenia „wymówienie”, „dymisja”, „bezrobocie”, „bezużyteczność”, „bezproduktywność”, „bezczynność”…?

Rynek pracy zdefiniuje Cię różnie: „bezrobotny”, „poszukujący pracy”, „kandydat”, „bez środków do życia”; być może staniesz się „beneficjentem” (np. projektów unijnych), a nawet zaliczą Cię do grona „osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”…

Z kolei Ty powoli przestajesz wierzyć w swoje kompetencje i w cokolwiek wartościowego do zaoferowania pracodawcom.

A czy wiesz, że jesteś też firmą…?

Że jesteś swoją własną marką pracownika?

Tak! Jesteś jednoosobową firmą usługową. Oferujesz usługę pod postacią pracy, którą będziesz gotowy świadczyć klientowi-pracodawcy. Podobnie jak każda firma, działasz w pewnym otoczeniu biznesowym (konkurencyjni kandydaci i potencjalni klienci-pracodawcy), posiadasz zaplecze (kompetencje i umiejętności), dysponujesz bazą kontaktów osobisto-zawodowych, masz obszary działalności i znasz rynek, na którym działasz. Twoja firma nazywa się „TY SAM”!

Jako firma „TY SAM” posiadasz następujące działy:

Zarząd – jego celem jest skuteczne zbudowanie marki. Z żelazną konsekwencją, skrupulatnie i przez wiele lat promuje jej pożądany wizerunek w świadomości publicznej. Wie, że marka pracownika = wartość.

 Dział strategii i rozwoju – ten dział ciągle się uczy i szuka informacji. Im więcej umie, tym lepsze usługi może oferować.

 Dział innowacji – to dzięki niemu „TY SAM” wybija się na tle konkurencji. Proponuje niebanalne rozwiązania i próbuje wszystkiego, co nowe, dzięki czemu rozbudza zainteresowanie firmą i jej działaniami.

Dział produkcji – stawia na jakość usługi i jej dobry serwis, bo wie, że kreowany wizerunek bez przełożenia na zawartość będzie niczym. Nieustannie zatem pracuje nad składnikami usługi, czyli kompetencjami. Maksyma tego działu to: „Być sobą”.

 Dział sprzedaży – wierzy w wartość oferowanej usługi; świetnie zna to, co sprzedaje firma „TY SAM”; jest świadomy mocnych stron i słabości oferty; elastycznie dostosowuje usługę do potrzeb klienta-pracodawcy; jest aktywny i nie archiwizuje swojej usługi!

Marketing i PR – najbardziej zapracowany pion firmy „TY SAM”; na wizerunek marki pracuje nieustannie, a nie tylko wtedy, gdy firma zagrożona jest utratą przychodów; markę tworzy od fundamentów, a budowy nie kończy; ciągle jest w „procesie”. Wszędzie szuka okazji do zaistnienia: zakłada profile „TY SAM” w serwisach społecznościowych, zapisuje się do grup tematycznych, aktywnie prowadzi stronę internetową. Daje innym poznać firmę i jej usługi; dba, by wartości, które „TY SAM” ceni, były dostrzegalne na zewnątrz.

 Dział komunikacji – często udziela się zarówno na dużych forach internetowych, jak i publicznie. Chętnie dyskutuje, komentuje i pisze, ale też uważnie słucha, pomaga, dzieli się doświadczeniami i pomysłami z JA-firmami z branży; oferuje innym coś od siebie, by zapamiętali firmę „TY SAM” i zaprosili do współpracy;  gdziekolwiek się wypowiada, to tylko zrozumiale i intencjonalnie.

No i nie zapominaj też o takich swoich referatach, jak:

Kadry – dział nieszablonowy, gdyż zamiast przeglądać gorączkowo sterty CV, w każdej nowopoznanej osobie widzi przydatne doświadczenia, a ją samą postrzega jako potencjalnego pracownika firmy „TY SAM”, jej partnera biznesowego bądź klienta-pracodawcę.

Asystent zarządu –stanowisko samodzielne; zawsze można na nim polegać; pamięta o składanych obietnicach; wyjaśnia konfliktowe sytuacje i uprzedza, gdy nie da rady dotrzymać terminów; pomaga innym finalizować ich sprawy; ceniony przez klientów-pracodawców za użyteczność i odpowiedzialność, a przez firmę „TY SAM” za wzrost wartości marki.

 Finanse i księgowość – im lepiej funkcjonują pozostałe działy, tym milsza panuje tu atmosfera. I to mimo większych przychodów do rozliczania…

Stań się produktem markowym. Daj się kupić!

A możesz mi też w tym pomóc?

Mam pytanie…

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

awans

 

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Doradca Zawodowy Warszawa Skype / online - doradztwo zawodowe, Jak Awansować?, Jak dbać o Wizerunek Zawodowy?, Rozwój Zawodowy I Osobisty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s