Jaką masz markę / wizerunek zawodowy?

Okiem doradcy zawodowego:

Marka pracownika, wizerunek zawodowy – co to właściwie  jest?

wizerunek-ZawodowyWszyscy znamy z gospodarki marki produktów, które w czasie rozwoju rynków zaznaczyły swoją obecność. W mediach: w telewizji, w gazetach i Internecie mamy do czynienia z reklamą produktów i usług znanych koncernów. Umiejętnie  dobrana reklama, stworzona  przez specjalizujące się w tym firmy powoduje zwiększone wskaźniki sprzedaży znanych lub nowych produktów i usług.

Nasuwa się pytanie, czy jeśli można wypromować produkt, to czy można wypromować człowieka ?

Oczywiście! Jest to znane zjawisko, chociażby z polityki. Na kampanie promocyjną przed wyborami prezydenckimi, czy do parlamentu wydaje się sporo pieniędzy. Poprzez umiejętne prowadzenie akcji promocyjnej dany kandydat może zyskać spore poparcie społeczne. Istnieją badania naukowe co się dzieje w naszych głowach podczas oglądania reklamy – sporą rolę odgrywa tu podświadomość.

A jak to się ma do Ciebie, zwłaszcza, gdy szukasz pracy?

Weź pod uwagę to, że potencjalny pracodawca  zechcę sprawdzić Twoją osobę w Internecie.

Zrób prosty eksperyment:  wpisz swoje imię i nazwisko do wyszukiwarki internetowej.

Czy wyszła na jaw zbieranina Twoich kontaktów społecznościowych lub zapisy w jakich rekrutacjach uczestniczyłeś? Czy to wpływa dobrze na Twój wizerunek zawodowy?

Warto uporządkować dostarczane informacje. Oczywiście nic nie przychodzi łatwo, będzie zatem nas czekało trochę wysiłku.

 A jak to zrobić, jak sprawić, żeby Twój wizerunek zawodowy w Internecie wpływał na postrzeganie Cie jako profesjonalisty i w rezultacie generował duże zarobki i propozycje pracy?

  • Istnieją w Internecie profesjonalne serwisy dla danej branży, gdzie możesz zaistnieć.
  • Przyda Ci się stworzenie strony internetowej, gdzie obok historii zawodowej z doświadczeniem, ukończonych uczelniach, umieścisz informację o znajomości języków obcych, ukończonych szkoleniach czy zainteresowaniach pozazawodowych.
  • Wpisując nazwisko do wyszukiwarki, często wyświetlają się portale społecznościowe, które łączą różne grupy zawodowe –  jest to też bardzo istotne.
  • Inną formą zaistnienia w necie są fora internetowe, gdzie możesz wypowiadać się na tematy zawodowe dając świadectwo swojej wiedzy.
  • Możesz wykazać się znajomością branży komentując artykuły publikowane na serwisach dotyczących Twojego zawodu, możesz pisać recenzje produktów ukazujących się w Internecie.
  • Możesz pisać bloga na tematy zawodowe.

Pamiętaj, że liczy się otwartość na nowe zagadnienia, znajomość branży jaką reprezentujesz, znajomość serwisów poświęconych Twojemu zawodowi, aktywność w nich, zwięzłe i rzeczowe formułowanie myśli.

Miej świadomość tego, że istnienie w sieci zobowiązuje Cię do formułowania przemyślanych wypowiedzi. Musisz liczyć się, z tym, że pochopne opublikowanie zdanie może i będzie źle zinterpretowane przez potencjalnych pracodawców. Dlatego warto poważnie się zastanowić nad swoim wizerunkiem w Internecie.

Dlatego postaw na budowanie wizerunku zawodowego już dziś.

A możesz mi też w tym pomóc?

Mam pytanie…

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

awans

Reklamy

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Jak dbać o Wizerunek Zawodowy?, Przepis na udane życie zawodowe, Rozwój Zawodowy I Osobisty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Jaką masz markę / wizerunek zawodowy?

  1. dalia pisze:

    Budowanie wizerunku zawodowego u nas raczkuje niestety. Wiele osób sporo traci przez nierozważne publikowanie materiałów o treściach, które nie pasują do stanowiska. Potem ma pretensje do pracodawców, rekruterów o zwracanie uwagi, brak premii itp.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s