Sprzedawanie mieszkania a szukanie pracy

Okiem doradcy zawodowego:

Pomoc w poszukiwaniu pracy

jak i gdzie znaleźć dobrą pracęTak się złożyło, ze niedawno sprzedałam wreszcie mieszkanie. Zajęło mi to dobre pół roku, mimo że zrobiłam wszystko, co było można:

  • odnowiłam, przeprowadziłam mały remont
  • pięknie wysprzątałam i zrobiłam zdjęcia
  • zrobiłam stronę,  gdzie odpowiadałam na najczęstsze pytania
  • wrzuciłam na popularne portale ogłoszeniowe
  • nawiązałam współpracę z agencjami nieruchomości
  • wywiesiłam ogłoszenia na słupach i baner w oknie
  • odbierałam telefony, jeździłam i pokazywałam mieszkanie

i tak przez 1/2 roku. Kryzys, powiesz – tak jak na rynku pracy. Ale ja chciałam jak najszybciej sprzedać, a Ty chcesz jak najszybciej znaleźć pracę..

Powiem Ci, co zadziałało w moim przypadku. Porównuję tu sprzedaż mieszkania do znalezienia pracy, bo oba te działania łączy marketing, szum, jaki zrobisz wokół swojego produktu lub wokół siebie.

Co zadziałało?

  • Na pewno NIE agencje nieruchomości – nie zrobiły NIC, poza podesłaniem mi około 5%  oglądających. Kupca w końcu znalazłam sama (a raczej on mnie znalazł), ale gdybym miała zapłacić agencji, to bym się pytała:  Za co?
  • Popularne strony z ogłoszeniami nieruchomości generowały ruch – około 50% klientów umawiało się  i oglądało. Było kilku poważnych kandydatów, ale nic z tego nie wyszło.
  • Ogłoszenia prywatne na słupach, baner w oknie – przychodziło niewiele osób, ale byli to  ludzie znający i ceniący okolicę jako dobre miejsce do mieszkania. Byli bardzo zdecydowani i w końcu z jednym z nich podpisaliśmy umowę.

Wskazówki do wykorzystania przez Ciebie przy szukaniu pracy?

1. Nie szukaj pracy na portalach typu pracuj czy gazetapraca – jest za duża konkurencja (np. 2000 osób przesyła cv na jedno stanowisko) i się nie przebijesz, szczególnie, gdy nie masz specjalistycznego i poszukiwanego zawodu. Raczej będziesz sfrustrowany, że nikt Cię nie chce.

2. Odpuść sobie agencje pośrednictwa pracy – raczej nie pomogą, niż pomogą (no, ale przynajmniej nie płacisz prowizji). Po prostu mają tam taki młyn i tyle nadesłanych cv, że trzeba mieć szczęście, by wziąć udział w procesie rekrutacyjnym. Jest jeden wyjątek: jeśli jesteś wysokiej klasy specjalistą, możesz nawiązać kontakt z kilkoma Head Hunterami i być pod ich opieką.

3. SPOSÓB WG MNIE NAJSKUTECZNIEJSZY – AUTOPROMOCJA. Najbardziej znalezieniem pracy jesteś zainteresowany TY – wiec sam wykonaj całą pracę. Zainwestuj w stronę internetową, kontakty z ludźmi z branży, a nawet billboard ze sobą w roli głównej (ok, to ostatnie tylko dla naprawdę zdesperowanych)

Znalezienie pracy to kwestia włożonego w proces jej szukania wysiłku i kreatywności.

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

awans

.

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii gdzie szukać pracy, Jak dbać o Wizerunek Zawodowy?, Jak zaplanować swoją karierę?, Prywatny Gabinet Doradcy Zawodowego i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

