Jak pracuje doradca zawodowy?

Okiem doradcy zawodowego:

Konsultacje u doradcy zawodowego (a konkretnie u mnie, czyli Ani Sawczuk), opisuję poniżej.

A na początek list – jeden z wielu podobnych, które dostaję:

Mam ogromny problem i od bardzo długiego czasu zastanawiam się czy obrałam dobry kierunek studiów, a w ślad za nim ścieżkę zawodową. Ostatnio nie jestem pewna niczego i myślę o całkowitej zmianie.

W którym kierunku powinnam szukać dróg do przekwalifikowania się?
Czy  jest w takiej sytuacji rzeczywista możliwość doradzenia mi i wyjścia z impasu zawodowego? I jak taka pomoc wygląda?

Przed ukończeniem 30 roku życia pojawia się nowe poczucie czasu. Rodzą się pytania w rodzaju:  „Czy ja rzeczywiście wiem, czego chcę od życia?” Trzeba dokonać wyboru i to powoduje zmęczenie, kryzysy i zmiany (gratisowy test-zbadaj, w jakim momencie swego życia zawodowego jesteś)

Czy byłabym w stanie pomóc – pewnie tak, jako że wiele takich dylematów wspólnie z klientami rozwiązałam.

Główne narzędzie, jakim się posługuję, to rozmowa doradcza. Jako narzędzie pomocnicze stosuję testy.

1. W pierwszej rozmowie (diagnostycznej) poznaję Twoje marzenia dotyczące pracy zawodowej. Dowiaduję się, co lubisz robić, a czego nie. Do czego zmierzasz w życiu, jak ma ono wyglądać.
Następnie pokazuję różne sposoby wykorzystania rynku pracy do osiągnięcia Twoich celów.
Proponuję rozwiązania i razem ustalamy, czy to jest dla Ciebie dobre rozwiązanie, czy też nie.

Minimalnie potrzeba mi 1 spotkanie diagnozujące. Trwa ono około 1,5 godziny.  Na końcu ustalamy, jak ma przebiegać nasza dalsza współpraca i czy w ogóle jest potrzebna. To jedno  spotkanie jest wystarczające dla osób, które znają swoje mocne strony i szukają tylko sposobu ich optymalnego wykorzystania na rynku pracy.

2. Jeśli po tym czasie nie udaje się nam znaleźć rozwiązania ustalamy, jak będziemy pracować. Czasem np. zaczynamy coaching zawodowy i wychodząc od tego, co jest w życiu dla Ciebie  ważne, dochodzimy do sposobu działania umożliwiającego osiągnięcie celów życiowych.

3. Następnie jest kwestia wdrożenia w życie działań, by cele osiągnąć. Tu już jest różnie – niektórzy moi klienci sami się pilnują i tylko zdają mi raporty z tego, na jakim etapie są i ewentualnie proszą o radę (głównie mailowo), a część chce się dalej spotykać i jestem dla nich Cerberem pilnującym, żeby z lenistwa i wygodnictwa  nie zeszli z obranej drogi:-)

Osobiście uważam, że warto od czasu do czasu iść do kogoś, kto świeżym okiem spojrzy na nas i zada parę pytań rozjaśniających obecną sytuację życiową i otwierających oczy na przyszłość.

Stawiam na skuteczność i rzeczywiste wykorzystanie Twoich talentów, ale najważniejsze jest Twoje szczęście, spokój wewnętrzny i poczucie, że jesteś na swoim miejscu, a jednocześnie rozwijasz się i  idziesz do przodu, i to w dobrym kierunku.

Doświadczenie mam spore, bo zajmuje się doradztwem od 2000 roku i jak wyliczyłam, mam za sobą około 12.000 godzin doradztwa.

Jako rekomendację proszę poczytać opinie klientów:
https://pracaikariera.wordpress.com/opinie-klientow/
http://annasawczuk.wordpress.com/opinie-klientow/

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

Inna artykuły na ten temat:

A możesz mi w tym pomóc?

Masz pytanie? Pytaj!

awans

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Doradca Zawodowy Warszawa Skype / online - doradztwo zawodowe, Jak zaplanować swoją karierę?, Prywatny Gabinet Doradcy Zawodowego, Rozwój Zawodowy I Osobisty, W czym jesteś dobry? i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

