Pomoc doradcy zawodowego. Nie wiem, jaką pracę wybrać

Okiem doradcy zawodowego:

Co chcę robić w życiu?

Klienci mają różne problemy dotyczące ich życia zawodowego – ja zajmuję się zwykle dorosłymi, od 18 do 60 roku życia. Kilka najbliższych wpisów poświęcę opisaniu tych problemów i sposobom ich rozwiązywania.

awans Kłopoty z nadmiarem – nie wiem, co wybrać.

Nie wiem, do czego się nadaję – mogę właściwie robić wszystko, ale czy to ma sens, tak skakać z kwiatka na kwiatek, a dopiero potem coś wybrać? Może jest metoda, która pozwoli mi zacząć robić już teraz coś w kierunku, w którym będę ostatecznie pracować? Czy to się da jakoś  ustalić?

Młoda osoba, świeżo po studiach, a problem typowy: studia wybrała przypadkowo, skończyła je, ale teraz dalej nie wie, co chce w życiu robić.

W luźnej rozmowie zdiagnozowałam, jakie czynności chce wykonywać, z kim/z czym pracować, jakie problemy rozwiązywać, z jakimi ludźmi mieć do czynienia. Spytałam o obecną sytuację zdrowotną, rodzinną i finansową, a także o plany na przyszłość – to się wszystko ze sobą wiąże i wpływa na nasze wybory życiowe.

Następnie wybrałam kilka stanowisk, które wg mnie pasowałyby do miana idealnej pracy dla klientki i zaprezentowałam zakresy obowiązków, a potem spytałam o jej wrażenia.

EFEKT:

Znaleźliśmy pracę i stanowisko, które wyznaczyły  drogę rozwoju zawodowego. Na razie klientka ma za małe doświadczenie, by być administratorem projektu (kierownik projektu, koordynator – różnie się to stanowisko nazywa). To stanowisko jest osiągalne dla niej w ciągu 3-5 lat, jeśli wcześniej popracuje przy obsłudze administracyjno-biurowej.

Wybrane docelowe stanowisko jest tym, które łączy wszystkie zalety idealnej pracy dla klientki:

  • jest to praca samodzielna, ma się kontakt zarówno z ludźmi, jak i z danymi
  • można pracować we wszystkich sektorach rynku:  prywatnym, publicznym i NGO
  • duże możliwości wyboru projektów, w których chce się uczestniczyć
  • dodatkowo mogą być to projekty międzynarodowe, co  wiąże się z podróżami i wykorzystaniem języków, na czym klientce szczególnie zależy.

Wszyscy zadowoleni – klientka, że nie marnuje energii na szukanie i zastanawianie się, tylko  wie, co ma robić i jakiej pracy zacząć swoją karierę zawodową (pokazałam też sposoby szukania takiej pracy)

Ja szczęśliwa,  bo widzę sens mojej pracy :-)

Anna Sawczuk – Doradca Zawodowy / Kariery Warszawa

awans

Podobne artykuły

Praca doradcy zawodowego. Chcę założyć własna firmę

Pomoc doradcy zawodowego. Poprawa cv i listu motywacyjnego

Pomoc doradcy zawodowego. Nie wiem, jaką pracę wybrać

 

Informacje o Ania Sawczuk

Anna Sawczuk pracuje jako doradca zawodowy i przedsiębiorczości oraz trener komunikacji. Zajmuje się także projektowaniem stron www - buduje profesjonalne strony w oparciu o WordPress. Ponadto zajmuje się promowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych oraz pomocą w pozyskiwaniu klientów przez Internet. *************************************************************************** Zapoznaj się ze stronami Anny Sawczuk: * http://stronadlaeksperta.pl * https://pracaikariera.wordpress.com
Ten wpis został opublikowany w kategorii Doradca Zawodowy Warszawa Skype / online - doradztwo zawodowe, Jak zaplanować swoją karierę?, Prywatny Gabinet Doradcy Zawodowego, Rozwój Zawodowy I Osobisty i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Pomoc doradcy zawodowego. Nie wiem, jaką pracę wybrać

  1. Andy pisze:

    Ja już od dawna wiem, jaka pracę ma wybrać, ale co mi z tego, jak tu nie ma takiej pracy na rynku pracy. Pozostało mi tylko sprzątanie, a chętnie coś innego bym wykonywał. W takiej Polsce żyję

  2. Ania Sawczuk pisze:

    Jeśli wiesz, co chcesz robić, to połowa sukcesu. Nie daj sobie wmówić, że nie ma takiej pracy na rynku, tylko się rozejrzyj, czy istnieje na nią zapotrzebowanie.
    Jest tylko jedno wyjście – zacznij to robić. i nie patrz, czy Ci zapłacą (choć byłoby dobrze).
    Nabierzesz doświadczenia, a potem musisz tylko znaleźć .. nie, nie pracę, tylko klientów na Twoje usługi.

Skomentuj

